Webhelp Nederland

Webhelp is in Nederland marktleider in klantcontact. Al meer dan dertig jaar onderhoudt Webhelp het contact tussen grote bekende A-merken en hun klanten. Bel je jouw bank of energieleverancier? Grote kans dat je een medewerker van Webhelp aan de lijn krijgt. Zonder dat je daar iets van merkt!

Sinds 2014 zijn we onderdeel van een van de grootste Europese outsourcers in customer experiences, de Webhelp Group. Dat is een Frans bedrijf met vestigingen over de hele wereld. Maar misschien ken je ons nog onder onze oude naam SNT. We groeien hard, wel meer dan 20% per jaar, en hebben de ambitie om de grootste outsourcer wereldwijd te worden en klanten te boeien met innovatieve customer experiences.

In Nederland werken gemiddeld zo’n 3500 mensen. Maar omdat we werken in klantteams en verspreid over zes vestigingen in Nederland (en één in Suriname), ervaar je toch de sfeer van een klein bedrijf waarin mensen elkaar kennen en jouw stem telt.

Geschiedenis

In het jaar 2000 besluiten Olivier Duha en Frédéric Jousset om Franse consumenten online hulp te bieden via het internet. Wanneer zoekmachines een wereldwijd succes worden, zoeken ze een nieuwe richting voor hun bedrijf Webhelp waarbij de bestaande technologie goed inzetbaar blijft. Chatten kunnen ze al via het web maar dan blijkt dat de markt ook vraagt om betaalbaar e-mail en telefonisch klantcontact… Binnen no-time verzorgt Webhelp multi-channel klantcontact vanuit Roemenië, Marokko, Algerije, Madagascar en Frankrijk en zo ontstaat de Webhelp Group.

Tussen 2005 en 2010 groeit het bedrijf in Frankrijk zo snel dat het wordt beloond met de ETI Fast 50 Award. Daarna breidt Webhelp verder uit door zich ook op andere landen en nieuwe activiteiten te richten. Dat zijn de oprichting van een Belgische tak, overname van het Britse HEROtsc incl. een vestiging in Zuid-Afrika, en overnames van de Nederlandse SNT Groep en betalingsinstelling FDI. Daarmee won Webhelp in 2014 wederom de ETI Fast 50 Award.

In oktober 2014 neemt Webhelp Nederland op haar beurt R Systems over, specialist in meertalig technisch klantcontact en CRM-oplossingen voor hi-tech industrieën. Het bedrijf gaat nu verder onder de naam Xtrasource, a Webhelp company.