Manisha - Gave momenten met consument

Leeftijd: 18 jaar
Opleiding: gestart met pedagogische opleiding maar geswitcht naar commerciële opleiding (agv werken bij Webhelp)

Een uitzendbureau belde mij: wil je komen werken bij Webhelp? Na het sollicitatiegesprek was ik verkocht. Inmiddels werk ik hier tien maanden en ben geen dag met tegenzin begonnen. Webhelp is heel vrij, ik krijg veel eigen verantwoordelijkheid en heb echt het gevoel dat ik mezelf kan ontwikkelen. Daarnaast ben ik blij om als student goed betaald te krijgen en thuis te mogen werken. Dat maakt mijn werk heel makkelijk te combineren met school en mijn hobby's.

Van vacature naar promotie

Het werken begon met een training waarna ik mijn proeftijd van zes weken heb doorlopen. Toen die voorbij was, werkte ik drie maanden als 'Aspirant-agent'. Het werk bleef hetzelfde maar de verwachtingen werden hoger. Aan het eind van deze periode kreeg ik een brief thuis met mijn promotie tot ‘ogent’ en bijbehorende salarisverhoging. Aansluitend feliciteerde mijn manager mij en legde hij de doorgroeimogelijkheden uit zoals coachen of verantwoordelijk worden voor de dagrapportages. Toen de interne vacature Webcare voorbij kwam, heb ik mijn kans gepakt. Ik werk nu 50% voor het Webcare-team en 50% voor Behoud. Soms moet ik mensen bellen, soms bellen ze mij en geen gesprek is hetzelfde. Vaak is er ruimte voor een grap of persoonlijke noot. Daarnaast reageer ik via social media op allerlei berichten. Dat kunnen klachten zijn maar ook ontzettend positieve verhalen. Doordat je hierbij geen stem gebruikt, moet je wel beter opletten wat je typt. De ontvanger hoort immers je intonatie niet. Al met al is mijn werk heel afwisselend en bevredigend. Het voelt echt fijn als ik met een klein, positief bericht mensen goed kan doen. 

Zelfsturend team

Wij zijn een zelfsturend team waarin iedereen voor alles openstaat en waarin veel mogelijk is. Ik ben, vind ik zelf, in die tien maanden bij Webhelp snel doorgegroeid. En dat komt puur doordat ik de kansen heb gekregen. Natuurlijk heb ik mezelf moeten bewijzen, maar ik ben blij dat Webhelp er in eerste instantie al in geloofde. Iedereen is heel collegiaal maar toch wel weer professioneel. Ik ben best een sociaal persoon en kan het ook met al mijn collega’s goed vinden. Een van mijn verbeterpunten is dat ik beter met feedback moet leren omgaan. In een zelfsturend team is dat natuurlijk heel belangrijk.

Gave momenten met de consument

Je hebt soms zulke leuke momenten met de klant! Zo kreeg ik in het begin een meneer aan de telefoon met een zeer grappige achternaam. Ik was nog onzeker en sprak zijn naam voorzichtig uit. Meneer herhaalde dat met luide stem en voor ik het wist, schoot ik in de lach. Hij zei: “lach maar even, dan hebben we dat gehad. Haha!'' Het verdere gesprek verliep soepel en vanaf dat moment ben ik me meer gaan openstellen voor de persoon aan de lijn. Natuurlijk blijf ik professioneel, maar het is goed om te beseffen dat we allemaal mensen zijn die af en toe best van een geintje houden.

Een ander mooi moment volgde op een private message via Facebook. Een vrouw stuurde een heel verhaal dat ze het moeilijk had als alleenstaande moeder met drie kinderen, een bijstandsuitkering en schulden. Ze vroeg of wij (Staatsloterij) iets voor haar konden betekenen. Met pijn in mijn hart stuurde ik haar een oprechte tekst. Ik schreef dat ik met haar meeleefde en dat ik haar veel steun en succes toewenste. Haar reactie was prachtig. Ze begreep me volkomen en was blij dat wij (Staatsloterij) op een zondag zo’n mooi en persoonlijk bericht terug stuurden. Ze bedankte me en benadrukte nogmaals dat ze mijn reactie erg waardeerde.

En buiten werk?

Naast studeren en werken voor Webhelp, doe ik veel modellen- en presentatiewerk. Ik heb mijn eigen radioprogramma gehad en ik speel gitaar.