Klantadviseur

'Klantcontact? Dat doe ik wel even!'

Klantadviseur zijn, is een vak!

Het afhandelen van klantcontacten doe je niet zomaar. Het is een vak. Een vak waarin een beroep wordt gedaan op jouw talenten. Zo moet je goed kunnen luisteren en uitleggen. Je moet klantgericht zijn. En willen gaan voor een goed resultaat. Bovendien moet je ook om kunnen gaan met verschillende systemen en de kennis hebben over de producten van de opdrachtgever. Het klinkt allemaal misschien makkelijk. We gebruiken allemaal Facebook, Instagram en andere Sociale Media. En iedereen voert weleens een gesprek. Maar toch is het voeren van écht gesprek nog niet zo makkelijk.

Wij dagen jou uit

Werken in een klantcontactcenter vraagt veel van onze medewerkers. Elk contact is namelijk van grote waarde voor onze opdrachtgevers en voor de klant zelf. Bedenk zelf maar: als jij een probleem hebt, wil je goed geholpen worden. Daarom zien wij het maken van positieve ervaring als een uitdaging voor ons allemaal. Maar wat betekent dat voor jou? Het belangrijkste is dat je er plezier in hebt om mensen te helpen. Of je nou een probleem moet oplossen of een abonnement verkoopt, jouw grootste uitdaging is om klanten weer tevreden te stellen. Dat geeft jou ook een goed gevoel. Dan presteer je beter en vind je het logisch dat je je aan bepaalde afspraken en regels moet houden.

Vele soorten klantcontact - vele soorten medewerkers

Wij bieden vele vormen van klantcontact aan. De meest bekende zijn Service, Sales en Behoud. Bij Service bedoelen we klantenservice. Mensen kunnen jou bellen met vragen of problemen. Bij Sales gaat het erom dat jij producten of diensten verkoopt. Je kan hiervoor gebeld worden, maar je gaat ook zelf klanten bellen. Bij Behoud draait het allemaal om het behouden van klanten. Ook hier kunnen zij jou bellen, maar soms bel je daar ook actief klanten voor op.

Maar dit is niet alles. Er is nog veel meer. Wat denk je van de Technische Helpdesk, klantcontact via e-mail of Social Media? Dit hoort ook bij ons vak. Elk type dienstverlening vraagt om specifieke talenten. Je ziet dan ook vaak de juiste mensen op de juiste plek zitten. Mensen die houden van producten verkopen, zitten vaker op Sales. Maar er zijn ook mensen die heel goed gesprekken met veel weerstand kunnen afhandelen. Wij zullen altijd samen met jou kijken naar jouw talenten en welk type werk het beste bij jou past. Dat kan verschillen per opdrachtgever en per team. Onze recruiters helpen jou dan de beste vacature te kiezen. Alles voor een leuke en fijne tijd bij ons! Wat je ook kiest; we vragen van iedereen die bij ons komt werken dat zij goed kunnen luisteren.