Peter - Zelfsturend

Leeftijd: 29 jaar
Opleiding: MBO+

Vooroordelen hielden me tegen

‘Werken in callcenter? Nooit van mijn leven!’ Dat heb ik altijd geroepen. De reden? Ik was geruime tijd werkzaam in de commerciële sector en had het zwart/wit-beeld van een callcenter dat alleen maar belt tussen 18:00 en 20:00 in de hoop mensen wat aan te smeren. Tot het moment kwam, recessie in de arbeidsmarkt, dat ik met een zak geld op straat stond. Op een gegeven moment liet ik mijn principes los. Twee weken later zat ik al in de lijn bij Webhelp, 40 uur per week.

Maar nu ben ik echt enthousiast!

Nu, anderhalf jaar later en vier soorten skills in de lijn rijker, waarbij je per onderwerp verschillende klantvragen ontvangt, doe ik dit werk met extreem veel plezier. Iedere dag help ik met supergezellige en gemotiveerde collega’s de klanten tot de max. Dit doe je door de klant centraal te stellen en van A tot Z te ontzorgen om onder andere goed te scoren op de tevredenheid van de klanten en herhaalverkeer te voorkomen. Maar voorop staat altijd nog het juiste antwoord in een leuk gesprek. Waarom ik dit zo leuk vind? Omdat geen dag gelijk is. Iedere dag heb ik andere mensen aan de lijn, steeds een andere vraag, een ander gesprek. Alleen aan het einde wil ik altijd hetzelfde: een tevreden klant die goed geholpen met een glimlach ophangt. Hierdoor is gelijk het beeld dat ik voorheen altijd had als sneeuw voor de zon verdwenen. En het blijkt dan toch dat het maken van een aanname niet altijd plausibel is.

Zelfsturend

Mijn klantteam is zelfsturend. Wat houdt dat nou in? Iedere inbreng geldt!! Iedereen draagt zijn steentje bij binnen het project. Oftewel, denk je dat er iets anders kan? Ga dit beargumenteren, draag het aan en er wordt gekeken naar een eventuele verandering van dat proces. Hier blijf jij als initiatiefnemer altijd bij betrokken. Daarnaast is er geen directief leiderschap. Dit geeft je veel meer betrokkenheid, maar ook openheid, creativiteit en vertrouwen. Er wordt gekeken naar wat er goed gaat, niet naar hetgene fout is gegaan. En loop je ergens tegenaan, dan stel je daarover een hulpvraag en staan diverse collega’s te popelen om je te helpen. Stel je deze vraag voor de 18e keer? Geen probleem, er wordt nog steeds dezelfde hulp geboden!

Commerciële ontwikkelingen

Webhelp denkt ook verder met je mee. Zoals boven reeds aangeven heb ik ervaringen in de commerciële sector en wil deze ervaring graag verder ontwikkelen binnen Webhelp. Na diverse gesprekken krijg ik binnenkort de kans om een ‘snuffelstage’ te lopen in een ander klantteam. Dan ga ik kijken hoe de werkzaamheden daar verricht worden. Als dat goed bevalt, hoop ik daarna de ontwikkeling in te zetten richting Clientmanager. Dit geeft mij veel voldoening en waardering en maakt Webhelp voor mij bijzonder als werkgever!

Mijn hoofd leeg maken

Naast mijn werk fotografeer ik graag: ik ben begonnen met natuur en urban, maar fotografeer nu ook tijdens trouwerijen. Voor mij is het echt ontspanning, ik kom volledig tot rust als ik foto’s maak, ook al is een bruiloft soms stressen.