Frans - Extra taken

Leeftijd: 30 jaar
Opleiding: MBO+

Webhelp biedt verschillende rollen en functies om als klantadviseur in door te groeien. Sommige zijn gericht op de consument, denk aan casemanagement of chat. Andere hebben te maken met de medewerker. Als je goed presteert, kun je je collega’s ondersteunen als co-trainer, quality coach, vraagbaak of monitor (van klantgesprekken). Of je kunt bijvoorbeeld co-trafficer worden en helpen bij het maken van alle roosters.

Groeien 30 jaar

Ontwikkeling en uitdaging zijn voor mij belangrijk. Ik ben 2 jaar geleden bij Webhelp begonnen in het Outbound-team, waar ik zelf mensen moest bellen om iets te verkopen. Na 10 maanden heb ik de overstap gemaakt naar een “save-team”. Daar worden we gebeld door klanten die willen opzeggen. Binnen Save ben ik vrij snel naar de zwaardere campagnes doorgegroeid want verkopen is echt mijn ding! Nu bel ik dus weer bestaande klanten op om extra diensten te verkopen of om hen te behouden.

Steeds weer wat nieuws

Naast mijn werkzaamheden ben ik inmiddels co-trafficer* geworden. Vanwege mijn goede resultaten kreeg ik twee maanden geleden ook de kans om deel te nemen aan het Sales Interventie Team van Webhelp. Het doel van dit team was het salesniveau van heel Webhelp te verhogen. Ik heb zes weken lang fulltime salescoaching gegeven aan collega’s in verschillende klantteams. Tijdens dit proces ben ik enorm gegroeid. Ik weet nu dat mijn passie echt ligt bij het stimuleren en motiveren van collega’s. Ik geniet ervan als ze steeds beter worden in hun saleswerk. Ik leer mensen om in gesprekken niet opdringerig te zijn. Het is juist de kunst om te zorgen dat de klant een gesprek ervaart als een stukje service. Door de kansen die ik heb gekregen, blijf ik continu leergierig en voel ik me enorm gewaardeerd.

Je stem telt

Wat ik zo tof vind aan Webhelp is dat we bij iedere verbetering of ieder nieuw initiatief altijd betrokken worden om mee te denken in de voorbereiding en de uitvoering. Ontwikkeling komt aan bod in ieder coaching-gesprek en ik vind dat er veel kansen zijn binnen ons klantteam om te groeien. Alleen in de afgelopen 9 maanden zijn er al meer dan 20 vacatures geweest! Het gevolg? Ik ga iedere dag met plezier naar mijn werk. Elementen die ik belangrijk vind in een baan zijn sfeer, uitdaging, beloning en mij vooral gewaardeerd voelen. Dat vind ik allemaal terug bij Webhelp. Dat motiveert mij om elke dag weer te streven naar beter.

Geen dag zonder telefoon!

Ik heb veel sociale contacten en vind het daarnaast heel belangrijk om zo nu en dan in gesprek te blijven met vrienden en familie. Omdat ik daarnaast altijd op de hoogte wil blijven van de wereld om mij heen, is mijn telefoon een onmisbaar bezit!

* Een co-trafficer helpt bij het maken van de planningen voor alle medewerkers van een klantteam.